Prevencija gripa – slabe vajde od vitamina

Vitamin C
Pojačane doze vitamina i minerala nemaju značajnijeg efekta za trenutnu zaštitu od gripa. Jedna od vodećih zabluda je uzimanje vitamina C. On je važan vitamin i koristi imunitetu, međutim dnevna doza koja nam zaista treba je jako mala i može se namiriti komadićem voća ili salate koje pojedete u roku od nedelju dana, a ne dnevno. Sve iznad toga prolazi kroz naš probavni sistem kao višak i izbacuje se iz organizma. Slična je stvar s vitaminom D, s tim da uzimanje prevelikih doza, za razliku od vitamina C koji se izbacuje, može i štetiti. Vitamini mogu koristiti samo izrazito slabim pojedincima čiji je organizam krajnje iscrpljen i u nedostatku važnih hranjivih sastojaka.
Vitamin C ne štiti od prehlade, objavio je nemački institut za kvalitet zdravstva IQWiG pozivajući se na istraživanje Cochrane Collaborationa.
U istraživanju te međunarodne zdravstvene institucije učestvovalo je više od 11000 ljudi. Jedan deo učesnika uzimao je placebo, a preostali su uzimali najmanje 0,2 grama vitamina C dnevno.
Osobe koje su uzimale veće količine vitamina C pošto su se prehladile, nisu primetile nikakvu razliku u trajanju i intenzitetu bolesti. Učesnici koji su uzimali vitamin C pre nego su se razboleli trajanje bolesti skratilo se u proseku za manje od jedan dan.
IQWiG je istakao da neki prehrambeni preparati sadrže i do gram vitamina C, što je deset puta više od preporučene dnevne doze. Naše telo ne može apsorbovati tako velike količine, tako da se većina vitamina C izlučuje kroz urin nekoliko sati kasnije.
Prevelike količine tog vitamina mogu izazvati dijareju, upozorio je IQWiG.
Najbolja prevencija
Higijenske mere, poput pranja ruku, vetrenja prostorija, dezinfekcije radnih površina sredstvima na bazi alkohola i nošenja maski (kako bismo sprečilii širenje s obolelih na zdrave), najbolje su nam za sada dostupne mere prevencije.
jap. sasvim logično… mislim ko još može da poveruje da će voće i povrće da ga spase od epidemije :))
Mogu da poverujem da ishrana bogata voćem i povrćem (posebno presna hrana) imaju uticaja na pojavu bolesti kao što su visok krvni pritisak pa i rak.
Ubeđen sam da pravilna ishrana jača ceo imunitet, ali da može da spase od gripa, to neće da može.
isto tako treba biti kritičan na onaj mejl koji cirkuliše koji kaže da beli luk u uglu sobe leči sidu :))
Majo,ovde se u tekstu govori o prehladi, a ne o gripu?
(a tek priča o vitaminima u obliku tableta)
Veki, u pravu si, u istraživanju Cochrane Collaborationa čije je rezultate objavio Nemčki Institut za kvalitet zdravlja, govori se o prehladi. Ako nas uzimanje pojačanih doza vitamina ne može zaštiti od obične prehlade kako će nas zašititi od virusa gripa?
Da ne bude zabune i da se tekst ne bi tumačio pogrešno, moram da naglasim da je pravilna i uravnotežena ishrana u kojoj ima dosta voća, povraća, žitarica veoma bitna u očuvanju našeg zdravalja(piramidu pravilne ishrane smo objavili u tekstu: http://www.astma.rs/2009/02/celo-zrno-zitarice-i-riba-sprecavaju-astmu/ . Uzimanje suplemenata nije štetno za organizam, naprotiv, zbog voća i povrća koji su sve manje i manje bogati vitaminima preporučuje se uzimanje vitamina u vidu tableta. Uzimanjem vitamina i minarala (koje nam preporuči lekar) pomažemo našem organizmu da se lakše izbori sa nekom bolesti, da se ojača ceo iminutet, ali nas to neće izlečiti od bolesti, a još manje spasiti od virusa gripa.
Šta želim da poručim- nemojte se bespotrebno kljukati svim i svačim, odlaziti u apoteke kao u supemarket i kupovati tone vitamina, minarala i dodataka ishrani u nadi da će vas to zaštititi od virusa gripa (nije bitno da li je u piatnju sezonski grip ili virus gripa A H1N1).
Pridržavati se već pomenutih saveta i dobro se edukovati o antivirusnim lekovima. Da li neko želi da se vakciniše ili ne, to je lični izbor, ali treba razbiti sve zablude o antivirusnim lekovima. Nemojte pokušavati da virus gripa lečite antibioticima, antibioticima se leče bakterijske upale i infekcije. Virusi se leče antiviroticima!
MOJA SVA TRI DETETA IMAJU SIMPTOMEA1H1,DOKTORKA U VELIKOM GRADISTU TVRDI DA GA OVDE JOS NEMA. ČERKA NE IDE U SKOLU VEĆ DVE NEDELJE,SINACILIN NIJE DELOVAO, ALI GA JE DANAS PREPISALA NAJMLAĐOJ.OD HEMOMOMICINA JOJ JE BOLJE, ALI SE I DALJE PREZNOJAVA.SEDIMENTACIJA UKAZUJE NA VIRUS. PLUĆA SU O.K.ZAŠTO?
Jasmina,to sto su pluca ok je odlicno, znaci da nema komplikacije koja mnoge najvise i plasi.U svakom slucaju mozes da potrazis i misljenje dr. lekara.
To sto do sada nije bilo slucajeva gripa kod vas, ne iskljucuje mogucnost da se pojavio i da je neko prvi slucaj.
Moja koleginica, njen muz i dvoje manje dece su imali sve simptome gripa h1n1, uz jake bolove u grlu. Uz antibiotik su za nedelju dana sve pregurali. Drzi se!